London travel diary part 2

Processed with VSCO with a9 preset

Het is alweer bijna 3 maanden geleden ben ik op excursie geweest naar Londen met school en daarover heb ik al deels een reisverslag op mijn blog. Die ging over dag 1 en 2 en nu komt het vervolg daarop over de laatste 2 dagen, dag 3 en 4.

De derde dag was een donderdag. We begonnen, zoals iedere morgen, met ontbijten in de ontbijtruimte. Daarna gingen we weer op pad. We liepen naar het metrostation ‘Russel Square’, een ander metrostation dan waar we normaal meestal heen gingen. Daar tegenover was een kleine supermarkt, waar we alvast wat eten voor de lunch kochten. Vervolgens gingen we met de metro richting een park dichtbij Buckinham Palace. Ik weet niet precies meer hoe het heettte. In dat park waren een aantal wilde eekhoorns en wat waren die beestjes schattig. Echt heel lief!❤

Nadat we met de hele groep de eekhoorntjes voor zo ongeveer een kwartier hadden bewonderd, liepen we verder het park in, richting Buchkingham Palace. Jammer genoeg heb ik het bezichtigen van Buckingham palace als niet bepaald erg leuk ervaren. Hoe dat kwam? Toen we met de groep bij Buckingham Palace aankwamen begon het te regenen. En daar stonden we dan bij Buckingham Palace, te wachten op de wisseling van de wacht. (Het bleek namelijk, dat daar soms nog een best leuke optocht bij loopt). Het begon met alleen wat motregen, maar al snel begon het te storten en er waren niet veel mensen met een paraplu. En ook ik had geen paraplu. . Uiteindelijk stond ik met nog ongeveer 5 andere mensen onder een paraplu, dus dan kun je wel begrijpen dat ik uiteindelijk alsnog erg nat was geworden. En toen dan uiteindelijk de wisseling van de wacht kwam, stelde het echt weinig voor.

Na ons regenachtige bezoekje aan Buckhinham Palace gingen we door naar ‘The National Gallery.’ Dit is een heel groot museum met allemaal schilderijen. Toen we de eerste hal met schilderijen binnen liepen vond ik het al saai, want ik houd gewoon echt niet van schilderijen musea. Ik vind schilderijen gewoon niet erg interessant om te bekijken, maar dat is wat ik ervan vind. Misschien vind jij het wel leuk en daar is niks mee. Iedereen heeft nou eenmaal verschillende interesses.

Na het bezichtigen van een aantal schilderijen met de hele groep en wat foto’s te hebben gemaakt voor een CKV opdracht, kregen we te horen dat we de rest van de middag vrije tijd zouden hebben. Al snel verliet ik met vrienden het museum. En daar stonden we dan, op het plein voor het museum en we hadden nog geen idee wat we wilden gaan doen.

Uiteindelijk besloten we een ritje in een typische rode dubbeldekker te maken. Die bussen zijn gewoon zo gaaf en dat heb ik altijd al een keer willen doen. Dus dat deden we. We stapten in een random bus in en we gingen bovenin zitten. Ik heb zelfs nog helemaal vooraan gezeten. Na een tijdje in de bus te hebben gezeten en wat foto’s te hebben gemaakt, stapten we weer uit en gingen we weer terug met de metro naar het plein bij The National Gallery. Daar hadden we namelijk afgesproken met nog wat andere vrienden.

We besloten met de metro naar Leicester Square te gaan om daar wat te gaan eten. Daar eenmaal aangekomen was er een beetje een discussie over wat we zouden gaan eten: kebab, fish & chips of bij de Burger King eten. De fish & chips viel al snel af en toen was er ongeveer een gelijke verdeeldheid van wie er bij de Burger King wilde gaan eten en wie bij een kebab restaurant. Ik heb toen gekozen om mee te gaan met degenen die kebab wilden eten. Ik had toen nog nooit kebab op en ik wilde het wel eens uitproberen en aangezien we eerder die week in Londen ook al bij de Mac Donalds hadden gegeten, had ik niet zoveel zin in om weer zo’n typische fast food maaltijd te moeten eten. We moesten voor een kebab restaurant alleen wel weer een stukje met de metro gaan reizen, want rondom Leicester Square konden we niet echt een kebab restaurant vinden. Uiteindelijk hebben we er eentje gevonden dichtbij ons hostel en het was er heel leuk en knus. Ik heb toen fish & chips genomen (dat hadden ze daar namelijk ook) en een vriendin van me heeft toen kebab genomen en we hebben die twee gerechten toen samen gedeeld. En het was allebei echt superlekker!

Processed with VSCO with a9 preset Processed with VSCO with a9 preset Processed with VSCO with a9 preset Processed with VSCO with a9 preset Processed with VSCO with a9 preset Processed with VSCO with b1 preset Processed with VSCO with a9 preset

Toen we het eten op hadden gingen we weer terug met de metro naar Leicester Square. Daar moesten we namelijk met de hele groep weer verzamelen, omdat we een avondwandeling zouden gaan maken, waar ik echt superveel zin in had. We zijn langs de rivier ‘The Thames’ gelopen, terwijl de zon langzamerhand onderging en het was echt heel leuk en mooi. We hebben toen ook nog met de hele groep een groepsfoto gemaakt en ik heb zelf ook nog heel veel andere mooie foto’s gemaakt. En we hebben ook nog over de Tower Bridge gelopen. En wat is dat een mooie brug zeg! Vooral als het donker is, is het echt een prachtige brug om te zien.  Na de wandeling langs The Thames gingen we weer terug met de metro naar het hostel. Daar hebben we ’s avonds nog lekker lang spelletjes gespeeld en zijn we nog tot laat opgebleven. Het was alweer onze laatste avond in het hostel en dat vond ik erg jammer, want het was echt een ontzettend leuk hostel en we hebben het er heel gezellig gehad.

Donderdag 12 mei

De volgende dag, donderdag 12 mei, was onze laatste dag in Londen en ik had echt nog geen zin om naar huis te gaan. Gelukkig gingen we die dag pas aan het eind van de middag weg, dus we hadden nog een leuke dag te gaan.

Processed with VSCO Processed with VSCO with a9 preset

Die ochtend moesten we ons erg haasten, want me moesten ontbijten en de koffers moesten ook nog ingepakt worden. En we wilden wel om 9 uur/half 10 vertrekken. Maar het is allemaal gelukt. De koffers zijn toen alvast de bus in gegaan en daarna verlieten ook wij het hostel. Als eerst gingen we naar de St Paul’s Cathedral. Dit is echt een prachtig gebouw. We hebben binnen een rondleiding gehad en daarna mochten we de toren gaan beklimmen. Deze kathedraal heeft een best hoge toren en er moesten dan ook aardig wat traptreden beklommen word voordat we de top eindelijk hadden bereikt. Je moest twee trappen beklimmen. De eerste trap was niet zo erg, maar de tweede daarentegen wel. Bij de tweede trap kon je namelijk naar beneden kijken door de traptreden en naast de traptreden en als je een beetje hoogtevrees hebt, is dat niet erg prettig. Maar ik heb me nergens door laten tegenhouden en ik heb de top bereikt. En het is uitzicht was zeker alle moeite waard! Het was echt prachtig!

Na een bezoekje gebracht te hebben aan St Paul’s Cathedral, gingen we naar Hyde Park. Dit is een bekend groot park in Londen en het is er echt prachtig. Er ligt zelfs een meer bij waarop je onder andere kan rondfietsen met een waterfietsboot. Ook is een plekje in het park waar een gewoon groot grasveld is, waaromheen een ondiepe watergeul is aangelegd. Hierin kun je wat rondlopen, je kan er met je voeten in zitten etc. Wij hebben er met onze voeten in gezeten en het was echt heerlijk, omdat het die dag best warm was.

Processed with VSCO with a9 preset

Nadat we daar een poosje gezellig gezeten hadden, was het tijd om weer verder te gaan. We gingen toen als groep weer opsplitsen. Ik ging met een begeleider een klein groepje eerst kort even lang een soort van natuurhistorisch museum. Er was ook veel informatie over dinosaurussen. Daarna gingen we naar Harrod’s. Dat is een warenhuis met allemaal dingen van dure merken. In de winkels zelfs zijn ook allemaal aparte hokjes en etalages met bewakers, want de spullen die daar verkocht worden zijn namelijk erg duur.

Daarna zijn we nog een ijsje bij de Mac Donalds wezen halen, ben ik een Ariana Grande dubbeldekker tegenkomen (echt supercool!) en ben ik met vrienden pizza wezen eten in de buurt van Leicester Square.

Processed with VSCO with e3 preset

En ja, toen was het zover, het was tijd om naar huis toe te gaan, wat ik echt super jammer vond. We gingen naar de bus toe en toen begonnen we aan de reis terug. We zagen in de bus de zon onder gaan, we stoken weer over met de boot en voordat we het wisten waar de volgende morgen alweer in Nederland.

Eén ding weet ik zeker: ik wil snel weer terug naar Londen!

Sorry voor mijn afwezigheid van de afgelopen maanden, lieve lezers. Ik wil echt meer mijn best doen om meer te gaan posten deze zomervakantie en daarna. Ik kan niks beloven, maar ik ga wel heer hard mij best doen.

Liefs,

1 Comment

1. Simone 1.08.2016

I miss London. Het was echt een geweldige tijd!!!! Ooit in de toekomst gaan we gewoon nog een Keer.
    En natuurlijk was dit weer een geweldige blog!!! Je bent echt een toppertje