Wat films die ik laatst gezien heb

De afgelopen twee maanden heb ik aardig wat films gezien. En het leek me wel leuk om die films allemaal even kort te reviewen in één blogpost.

Rosie en Alex delen sinds hun jeugd alles met elkaar, van de eerste kus tot ‘de eerste keer’. De twee willen niets liever dan Londen ontvluchten en samen studeren in Amerika. Wanneer Rosie onverwachts zwanger wordt, valt dat plan echter in duigen. Alex besluit in zijn eentje naar Amerika te gaan en in eerste instantie lijkt er niets tussen de vriendschap van Rosie en Alex te kunnen komen. Echter dreigt de afstand na loop van tijd hen toch uit elkaar te drijven, zeker wanneer het niet altijd lukt om de belangrijke momenten in het leven met elkaar te kunnen delen.

Wow! Ik vind het echt een heel mooi liefdesverhaal. Het gaat vooral over de grens tussen vriendschap en verliefd op elkaar zijn. Je ziet ook erg goed wat voor een grote invloed keuzes op je leven kunnen hebben. Het kan alles compleet veranderen. Oh ja, en wat ik ook wel erg leuk vind: je hoort veel Brits accent.

Een moderne versie van Sneeuwwitje, gekruist met The Revenge of the Nerds. De mooie studente Sydney (Bynes) wordt lid van de kakkerige studenten-vereniging Kappa Phi Nu. Ze is anders dan haar medestudentes, maar staat hoog op een internet-lijst van populairste studenten (de spiegel). Ze wordt de vereniging uitgezet door de jaloerse Paxton (de heks). De verwijzingen naar het sprookje komen soms geforceerd over, wat ten koste gaat van het plezier en tempo van de film.

Het is niet de eerste keer dat ik deze film keek. Wat wel veel zegt, aangezien de meeste films maar één keer kan zien. Het leuke aan de film is dat het verhaal van Sneeuwwitje er een beetje in verwerkt zit. Je moet de film overigens niet gaan kijken met het idee, dat het een moderne versie van Sneeuwwitje is, want dat is namelijk niet de hele film zo. Verder zit er ook nog wat humor bij. Het is gewoon een typische leuke meidenfilm!

Molly Morris (Miley Cyrus) is een keiharde, jonge privédetective die door de FBI wordt benaderd voor een speciale missie. Wanneer zij undercover moet doorgaan voor een beschaafde, gevoelige universiteitsstudente is dat voor haar een verschil van dag en nacht. Ze moet de dochter van een belangrijke getuige beschermen.
Terwijl de rechtszaak nadert en de situatie steeds gevaarlijker wordt, komt Molly erachter dat niet iedereen is wie hij lijkt te zijn.

Ook deze film heb ik al eerder gezien. Ik moet wel eerlijk toegeven dat de verhaallijn van deze film af en toe best wel moeilijk te begrijpen is. Het grappige is dat dit de laatste film was waar Miley Cyrus in speelde.

Hazel en Gus zijn twee heel bijzondere tieners. Ze beschikken allebei over een cynisch gevoel voor humor, hebben een hekel aan alles wat gewoon is en zijn stapelgek op elkaar. Hun relatie is op zich al een wonder, omdat ze elkaar hebben ontmoet bij een praatgroep voor kankerpatiënten.

Het boek ‘the fault in our stars’ is, denk ik, wereldwijd wel één van de meest bestelde boeken van de afgelopen jaren. Ik had gehoord dat het een heel mooi verhaal was en toen ik hoorde dat er film van uitkwam en ik de trailer zag, was ik vastbesloten dat ik die film moest zien. Ik heb in april voor de tweede keer gezien tijdens een sleepover. En iedere keer word ik er weer helemaal stil van. Ik moest trouwens niet huilen bij de film, maar dat heb ik nooit bij films.

De jonge Sophie (Amanda Seyfried) en haar vriend (Gael García Bernal) genieten van het rustieke leven in romantisch Verona, Italië. Het idyllische stadje van Shakespeare’s Romeo and Juliet inspireert Sophie zelfs zich aan te sluiten bij de vrijwilligers die terugschrijven op onbeantwoorde liefdesbrieven. Die kunnen verliefde zielen achterlaten in een muur met de gedachte dat de ‘secretaressen van Juliet’ ze zullen beantwoorden. Dan vind Sophie een brief uit 1957 in de muur. Het verhaal is zo romantisch dat Sophie besluit terug te schrijven naar de vrouw die de brief ooit in Verona … achterliet. Dat roept zoveel mooie herinneringen op bij de ontvangster (Vanessa Redgrave) dat ze terugkeert naar het zonovergoten Italië. Samen met Sophie gaat ze op zoek naar de verloren liefde waar ze zoveel jaar terug over schreef. Maar geen van beiden kan vermoeden wat hun zoektocht naar romantiek hen zal brengen..

Echt een heel mooi verhaal! Ik heb eigenlijk niet veel commentaar over deze film. Het is gewoon een hele leuke romantisch film. (Met misschien een beetje een cliché einde 😉

Wanneer drie knappe meiden ontdekken dat ze allemaal bedrogen zijn door de gladde praatjesmaker John Tucker, beramen ze een duivelse wraakactie om de rollen om te draaien. Nu moet Tucker zijn aanpak veranderen… anders zal de uitslover van de school snel het lachertje van de klas zijn! Kan het verleidelijke tienertrio deze “serie-versierder” veranderen in een monogame man? Ontdek in deze topfilm dat wraak niet alleen zoet is, maar ook ontzettend grappig.

Toen ik laatst op een zaterdagavond een beetje aan het zappen was, kwam ik bij deze film terecht. Meestal ben ik niet zo van de wat oudere films (don’t ask me why), maar dit is toch wel een ontzettend leuke film. Er zitten zowel zielige momenten, als humor in. Ook echt een typische meidenfilm, maar dat zijn alle films eigenlijk wel, die ik opgenoemd heb.

En dat was alweer veel meer tekst, dan ik eigenlijk gepland had. De laatste tijd heb ik dus aardig wat films gezien. Als je ze nog niet hebt gezien, dan zou ik ze zeker eens gaan kijken, want ze zijn echt superleuk!

liefs margriet